jenniferfolkesson.blogg.se

Musik Religion Kärlek Inspiration Studier Drömmar Kaffe Ilska Erfarenheter Glädje Böcker Livet Spel Svartsjuka Konst Inredning Tatueringar Vänner Djur Film DIY Familj Dreadlocks Utveckling Mystik Döden Stil Frustration Lycka Symbolism Ytligheter Fantasi Kropp och Själ

När olyckan är framme!

2013-08-31 Inredning

Det är dags för lite narcissism. Jag älskar mina dreads ♥ Därför befann jag mig i total panik när ett litet färgningsprojekt slutade i katastrof!  Denna historia berättas bäst i bilder.
 
 
Senast mina dreads uppmärksammades här på bloggen hade de denna smutsblonda färg, som jag älskade. Trots att jag egentligen var nöjd så bestämde jag mig för att färga dreadsen för att få en jämnare ton och något närmare min riktiga hårfärg. Jag köpte då en riktigt askblond färgning och satte igång. Den kvällen sprang jag gråtandes ut ur badrummet.
 
 
Som man ser så blev resultatet en blågråblond sörja. Jag har alltid ansett att hårhysterin som man exempelvis ser på ANTM när modellerna klipper håret och gråter, har varit så töntig. Efter den här olyckan är jag försiktigare med att dömma människors relationer med sitt eget utseende. Min älskade sambo tröstade mig och gick sedan till affären och köpte blekning åt mig så att jag kunde få bort färgen utan att göra dem mörkare. Resultat blev följande 
 
 
 
 
 
Jag älskar det!!!! Jag behövde endast bleka dem en gång för att få denna härliga soliga färg. De har fått mängder med dreadsbalsam som plåster på såren och nu tänker jag inte röra en hårfärg på länge! 
 
Tack för denna egotripp :) 
Namaste

Skriv en kommentar